کد خبر: 1234027
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰
ما یکسری اهداف داریم و براساس آن برنامه‌ریزی می‌کنیم و جلو می‌رویم. همین که توانستیم جمعیت زیادی را به استادیوم بکشانیم و با تیم ازبکستان هم مساوی کردیم و برخی از مردم هم بابت این نتیجه ناراضی هستند، نشان می‌دهد که ما با سرعت بیشتری در حال حرکت هستیم.
فریدون حسن

جوان آنلاین: کسب تساوی بدون گل مقابل ازبکستان، آن هم در ورزشگاه آزادی رکورد خوب امیر قلعه‌نویی در تیم ملی را خراب کرد، اما بدتر از آن انتقاد‌هایی بود که صدای آن‌ها را می‌شد در دقایق پایانی بازی از روی سکو‌های ورزشگاه شنید. 
ایران هرچند به عنوان صدرنشین گروه بالاتر از ازبکستان راهی مرحله بعدی رقابت‌های انتخابی جام جهانی شد، اما نمایش نه‌چندان دلچسب تیم ملی مقابل ازبکستان در حضور تماشاگرانی که به ورزشگاه آزادی رفته بودند تا شاهد پیروزی تیم ملی کشورشان باشند، باعث شد فریاد اعتراض‌ها خیلی زود به گوش ژنرال و شاگردانش برسد. 
ایران سه‌شنبه شب هرچند با تغییر در خط دفاع کمی مطمئن‌تر از چند بازی قبل ظاهر شد، اما خلأ موجود در میانه میدان و عدم هماهنگی میان خط هافبک و مهاجمان تیم ملی باعث شد تیم در امر گلزنی با مشکل روبه‌رو شود. ضمن اینکه به نظر می‌رسید تیم برای رسیدن به گل فاقد راه‌حل دوم است و با دل بستن به حرکات انفرادی سعی در رسیدن به این خواسته داشت. 
نیمه اول بازی کاملاً ناامید‌کننده بود، اما در نیمه دوم با راه افتادن مهدی ترابی ناآماده و جنگندگی بیشتر و بهتر نورافکن چند موقعیت نصفه و نیمه نصیب ایران شد که البته راه به جایی نبرد تا تیم قلعه‌نویی برای اولین بار در یک بازی موفق به گلزنی نشود. نکته قابل تأمل و بحث‌برانگیز دیگری که در بازی تیم ملی شاهد آن بودیم، اصرار بیش از حد به بازی رو به عقب بود. این اصرار در برخی دقایق حتی باعث می‌شد مهدی طارمی و سردار آزمون تا زمین خودی برای دریافت توپ عقب بیایند که در چنین شرایطی طبیعی است تیم از حالت هجومی خارج شود. به این ایراد پاسکاری‌های روی اعصاب شجاع خلیل‌زاده و کنعانی‌زادگان را هم اضافه کنید تا متوجه شوید چرا در دقایق پایانی بازی صدای اعتراض تماشاگران شنیده می‌شد. 
 
امیر قلعه‌نویی، سرمربی تیم ملی ایران، اما پاسخ جالبی به این اعتراض‌ها می‌دهد. او بعد از قبول تساوی مقابل ازبکستان با اشاره به جوانگرایی در تیم ملی و برنامه‌ای که پیش‌رو دارد، ضمن ابراز خوشحالی از صدرنشینی و صعود تیم ملی گفت: «ما یکسری اهداف داریم و براساس آن برنامه‌ریزی می‌کنیم و جلو می‌رویم. همین که توانستیم جمعیت زیادی را به استادیوم بکشانیم و با تیم ازبکستان هم مساوی کردیم و برخی از مردم هم بابت این نتیجه ناراضی هستند، نشان می‌دهد که ما با سرعت بیشتری در حال حرکت هستیم. به نظر همه مردم باید احترام بگذاریم. ما وظیفه داریم خوب بازی کنیم و این قول را می‌دهم که در مرحله سوم گروهی یقیناً بهتر از این بازی کنیم، ولی باید شرایط و بستر را درست کنیم.»
مهدی طارمی، مهاجم تیم ملی، اما با عذرخواهی از مردم بابت کسب نتیجه مساوی مقابل ازبکستان گفت: «شرایط این مسابقه با بازی قبلی برابر هنگ‌کنگ متفاوت بود. پرواز خیلی سختی داشتیم. بدون تمرین و با مشکلات و با توجه به اتمام فصل، بازی کردن کمی سخت بود. تنها نکته مثبت امروز این بود که بازی خوبمان در یکی، دو سال اخیر را نشان دادیم. می‌توانیم دوباره مردم را با فوتبال آشتی دهیم. تماشاگران زیادی به ورزشگاه آمده بودند که از آن‌ها هم تشکر می‌کنم و هم عذرخواهی. شاید نتوانستیم انتظاراتشان را برآورده کنیم.»
علیرضا جهانبخش، کاپیتان هم با قدردانی از هوادارانی که به ورزشگاه آمده بودند، گفت: «از نظر حفظ توپ و شرایطی که می‌توانستند بازی را حفظ کنند ازبکستان در نیمه اول تیم بهتری بود، اما در نیمه دوم شرایط متفاوت بود. ما مو‌قعیت‌های زیادی ایجاد کردیم و موفقیت‌هایمان بیشتر بود. قطعاً با وجود هوادارانی که به ورزشگاه آمدند، می‌توانستیم بازی شاداب‌تری داشته باشیم. این بهانه نیست، اما در کنفرانس قبل بازی هم گفتم سفر ۱۷، ۱۸ ساعته ما، ریکاوری کم و اینکه فقط یک روز فرصت تمرین خوب داشتیم، همه این موارد تأثیرگذار بود. قطعاً باید آمادگی بیشتری برای دور بعد داشته باشیم، چون بازی‌ها سخت‌تر خواهد شد.»
 
سرچکو کاتانچ، سرمربی تیم ملی ازبکستان هم بعد از تساوی شاگردانش مقابل ایران گفت: «بازی خوبی بود. ما از نتیجه بازی راضی هستیم. امروز دفاعی بازی کردیم و به تیم ایران موقعیت خیلی زیادی ندادیم. در نیمه دوم هم خوشحال بودیم که ضربه آن‌ها به تیر دروازه برخورد کرد. در کل بازی خوبی بود و خوشحالم که بازیکنی مصدوم نشد. فیرپلی انجام شد و از میزبانی ایران هم تشکر می‌کنم.»
کاتانچ درباره نقش اوستون اورونوف و جلال‌الدین ماشاریپوف در این تساوی عنوان کرد: «قطعاً همین‌طور است. دستور تاکتیکی را که می‌خواستم خوب اجرا کردند، در فاز دفاعی خوب بودند و همین را خواسته بودیم که در بازی دفاعی خوب کار کنند. می‌دانستند که باید نقش خود را به خوبی ایفا کنند تا جلوی ایران را بگیریم. از تساوی راضی هستیم.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار